Iveco Irisbus Crossway LE SFR 161/01

Iveco Irisbus Crossway LE SFR 161/01

Maanteeamet sõlmis 31.05.2011 Tšehhi firmaga Iveco Czech Republic a. s. lepingu 110 Iveco Irisbus Crossway tüüpi bussi ostuks Eestile, mida rahastati Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel sõlmitud CO2 saastekvoodi ostu-müügi lepingu alusel laekuvatest vahenditest.
Maanteeamet viis sellega ellu Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel sõlmitud lubatud heitkoguste ühikutega AAU’de (Assigned Amount Units) kauplemise kokkuleppest rahastatavat rohelist investeerimisskeemi, mis on suunatud ühistranspordi arendamisele. AAU-de müük toimus Kyoto protokolli artikli 17 kohaselt, mis näeb ette, et saastekvoodi müügist saadav tulu tuleb suunata CO2 jt kasvuhoonegaaside õhku paiskamist vähendavatesse keskkonnasõbralikesse projektidesse.
Ostetavatest bussidest 100 võeti kasutusele maakonnaliinide teenindamiseks ja kümme anti 14.12.2011 kasutamiseks üle Tallinna linnale.
Tegemist on 12-meetriste normaalbussidega, mis vastavad EEV ehk „eriti keskkonnasõbraliku sõiduki“ heitgaaside piirnormi nõuetele, mis on kõrgem hetkel Euroopas nõutavast EURO V piirnormist. Bussid varustatud kliimaseadmega ja liikumispuudega inimeste ligipääsu võimaldavate rampidega. Müüja on andnud bussidele 5-aastase üldgarantii ning 9-aastase garantii bussi kerele. Bussid jäävad kogu kasuliku eluea jooksul riigi omandusse.
Busside tarnija Iveco Chech Republic a. s. esindab Kesk — ja Ida-Euroopas kontinendi suuruselt teist bussitootjat Irisbus Ivecot. Iveco Irisbus Crossway bussid lõpetasid Tallinnas liinisõidud novembris 2021.

Image of Iveco Irisbus Crossway LE SFR 161/01

Scania K 270 UB4X2LB

Scania K 270 UB4X2LB

2-teljeline madala põrandaga linnabuss, valmistatud 2007. aastal Poolas Scania bussitehases. Buss on alumiiniumist kerega, pikkus 11,96 m; laius 2,55 m; kõrgus 3,30 m. Uste arv 3, esimese ja teise ukse juures ei ole sisenemisel astmeid. Istekohti 31, seisukohti 57. Euro 4 nõuetele vastav turbodiiselmootor DC 917 270 hp, töömaht 8867 cm, võimsus 198 kW, 6-käiguline automaatkäigukast ZF 6HP 592C NBS, rehvid 275/70R22,5 ja tühikaal 11,8 tonni.

Buss on varustatud küljekallutusfunktsiooniga, 2. ukse juures asub kokkupandav metalltrapp. Bussil on kütusekulu jälgimiseks ja rikete diagnoosimiseks pardaarvuti. Külgaknad on toonitud topeltklaasidega ning kere külge liimitud; nendes asuvad õhutusaknad. Bussidel on salongi temperatuuri automaatne reguleerimissüsteem ja laes 2 õhutusluuki, millest esimene on elektriliselt juhitav. Buss on varustatud Mobitec LED süsteemi oranzi tooniga marsruuditabloodega, mis on hästi nähtavad ka ereda päikesega, samuti peatusi näitava elektroonilise tabloo ja automaatse peatuste teadustamise süteemiga, mida juhitakse GPS süsteemi baasil. Viimase liinisõidu tegid 30. novembril 2022.

Image of Scania K 270 UB4X2LB

Scania CL94 UA6X2/2LB 300 Omnilink

Scania CL94 UA6X2/2LB 300 Omnilink

Madala põrandaga 4-ukselised liigendbussid, valminud 2006. aasta kevadel Scania tehases Poolas. Esimesed madalapõhjalised liigend-bussid Tallinnas ja Eestis — esimesest ja teisest uksest sisenemisel puuduvad bussil astmed, mis muudab bussid paremini ligipääsetavamaks ning mugavamaks ratastooliga sõitjatele, lapsevankriga emadele ning kõigile liikumisraskustega inimestele. Teise ukse kõrval asub kokkupandav metalltrapp. Buss on varustatud küljekallutussüsteemiga, mis võimaldab külje langetada peatuse äärekiviga samale kõrgusele.
Pikkus 18 m; laius 2,55 m; istekohti 40, mahutavus kokku 140 sõitjat. Turbodiiselmootor 230 kW, 5-käiguline ZF automaatkäigukast. Bussil on pardaarvuti kütusekulu arvestamiseks ja jälgimiseks ning tehniliste rikete diagnoosimiseks. Külje — ja tagaaknad on kahekordsete toonitud klaasidega, kummalgi küljel avatavad õhuaknad. Bussides on sundventilatsioon koos värske õhu sissepuhumise ja kasutatud õhu välja-tõmbesüsteemiga. Kere on soojusisolatsiooniga, salongi seinte ääres paiknevad mootori jahutussüsteemiga ühendatud kütteradiaatorid ja neile lisaks elektripuhurid. Salongis on temperatuuri automaatse reguleerimise süsteem, mis hoiab etteantud temperatuuri. Nagu kõigil uuematel bussidel, on neil andurid, mis ei lase ustel sulguda, kui vahel on takistus; samuti blokeeringusüsteem, mis ei luba sõitma hakata lahtiste ustega. Kolmandal ja neljandal uksel on turvakaamera koos juhi juures asuva monitoriga, mis võimaldab jälgida salongis toimuvat. Viimase liinisõidu tegid 30. novembril 2022.

Image of Scania CL94 UA6X2/2LB 300 Omnilink

Volvo B12MA

Volvo B12MA

Rootsis valmistatud 4-ukseline, kahekordsete tumendatud klaaside ning täiustatud kütte ja ventilatsiooni-süsteemiga liigendbuss. Pikkus 18,0 m. Istekohti 36, kogumahutavus koos seisukohtadega 174 sõitjat arvestus-normiga 8 sõitjat vaba põrandapinna iga ruutmeetri kohta (alates 2005 hakkab Tallinna arengukava kohaselt kehtima arvestus 7 in. ühe ruutmeetri kohta, mille alusel on kogumahutavus 150 in.). Alumiiniumkerega kolme-teljelised bussid, varustatud kütuse kulumõõtja ja veaotsinguga. Salongi põrand libisemise vältimiseks karestatud. Mootor Euro 3, 6-silindriline, 4-taktiline, turbolaadimise, rippklappide ja otsesissepritsega diiselmootor, max. võimsus 250 kW. Need on esimesed Euro 3 mootoriga linnabussid Eestis, mis vastavad karmimatele säästlikkuse nõuetele. Üle takistuse sõitmisel võimalik bussi keret kõrgemale tõsta. Sisenemise hõlbustamiseks saab esiosa madalamaks langetada. Saabusid aprillis 2003, viimase liinisõidu tegid 11. juuni 2021.

Image of Volvo B12MA

Iveco Irisbus Crossway LE SFR 161/01

Iveco Irisbus Crossway LE SFR 161/01

Maanteeamet sõlmis 31.05.2011 Tšehhi firmaga Iveco Czech Republic a. s. lepingu 110 Iveco Irisbus Crossway tüüpi bussi ostuks Eestile, mida rahastati Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel sõlmitud CO2 saastekvoodi ostu-müügi lepingu alusel laekuvatest vahenditest.
Maanteeamet viis sellega ellu Eesti Vabariigi ja Hispaania Kuningriigi vahel sõlmitud lubatud heitkoguste ühikutega AAU’de (Assigned Amount Units) kauplemise kokkuleppest rahastatavat rohelist investeerimisskeemi, mis on suunatud ühistranspordi arendamisele. AAU-de müük toimus Kyoto protokolli artikli 17 kohaselt, mis näeb ette, et saastekvoodi müügist saadav tulu tuleb suunata CO2 jt kasvuhoonegaaside õhku paiskamist vähendavatesse keskkonnasõbralikesse projektidesse.
Ostetavatest bussidest 100 võeti kasutusele maakonnaliinide teenindamiseks ja kümme anti 14.12.2011 kasutamiseks üle Tallinna linnale.
Tegemist on 12-meetriste normaalbussidega, mis vastavad EEV ehk „eriti keskkonnasõbraliku sõiduki“ heitgaaside piirnormi nõuetele, mis on kõrgem hetkel Euroopas nõutavast EURO V piirnormist. Bussid varustatud kliimaseadmega ja liikumispuudega inimeste ligipääsu võimaldavate rampidega. Müüja on andnud bussidele 5-aastase üldgarantii ning 9-aastase garantii bussi kerele. Bussid jäävad kogu kasuliku eluea jooksul riigi omandusse.
Busside tarnija Iveco Chech Republic a. s. esindab Kesk — ja Ida-Euroopas kontinendi suuruselt teist bussitootjat Irisbus Ivecot. Iveco Irisbus Crossway bussid lõpetasid Tallinnas liinisõidud novembris 2021.

Image of Iveco Irisbus Crossway LE SFR 161/01

Scania K 270 UB4X2LB

Scania K 270 UB4X2LB

2-teljeline madala põrandaga linnabuss, valmistatud 2007. aastal Poolas Scania bussitehases. Buss on alumiiniumist kerega, pikkus 11,96 m; laius 2,55 m; kõrgus 3,30 m. Uste arv 3, esimese ja teise ukse juures ei ole sisenemisel astmeid. Istekohti 31, seisukohti 57. Euro 4 nõuetele vastav turbodiiselmootor DC 917 270 hp, töömaht 8867 cm, võimsus 198 kW, 6-käiguline automaatkäigukast ZF 6HP 592C NBS, rehvid 275/70R22,5 ja tühikaal 11,8 tonni.

Buss on varustatud küljekallutusfunktsiooniga, 2. ukse juures asub kokkupandav metalltrapp. Bussil on kütusekulu jälgimiseks ja rikete diagnoosimiseks pardaarvuti. Külgaknad on toonitud topeltklaasidega ning kere külge liimitud; nendes asuvad õhutusaknad. Bussidel on salongi temperatuuri automaatne reguleerimissüsteem ja laes 2 õhutusluuki, millest esimene on elektriliselt juhitav. Buss on varustatud Mobitec LED süsteemi oranzi tooniga marsruuditabloodega, mis on hästi nähtavad ka ereda päikesega, samuti peatusi näitava elektroonilise tabloo ja automaatse peatuste teadustamise süteemiga, mida juhitakse GPS süsteemi baasil. Viimase liinisõidu tegid 30. novembril 2022.

Image of Scania K 270 UB4X2LB

Scania CL94 UA6X2/2LB 300 Omnilink

Scania CL94 UA6X2/2LB 300 Omnilink

Madala põrandaga 4-ukselised liigendbussid, valminud 2006. aasta kevadel Scania tehases Poolas. Esimesed madalapõhjalised liigend-bussid Tallinnas ja Eestis — esimesest ja teisest uksest sisenemisel puuduvad bussil astmed, mis muudab bussid paremini ligipääsetavamaks ning mugavamaks ratastooliga sõitjatele, lapsevankriga emadele ning kõigile liikumisraskustega inimestele. Teise ukse kõrval asub kokkupandav metalltrapp. Buss on varustatud küljekallutussüsteemiga, mis võimaldab külje langetada peatuse äärekiviga samale kõrgusele.
Pikkus 18 m; laius 2,55 m; istekohti 40, mahutavus kokku 140 sõitjat. Turbodiiselmootor 230 kW, 5-käiguline ZF automaatkäigukast. Bussil on pardaarvuti kütusekulu arvestamiseks ja jälgimiseks ning tehniliste rikete diagnoosimiseks. Külje — ja tagaaknad on kahekordsete toonitud klaasidega, kummalgi küljel avatavad õhuaknad. Bussides on sundventilatsioon koos värske õhu sissepuhumise ja kasutatud õhu välja-tõmbesüsteemiga. Kere on soojusisolatsiooniga, salongi seinte ääres paiknevad mootori jahutussüsteemiga ühendatud kütteradiaatorid ja neile lisaks elektripuhurid. Salongis on temperatuuri automaatse reguleerimise süsteem, mis hoiab etteantud temperatuuri. Nagu kõigil uuematel bussidel, on neil andurid, mis ei lase ustel sulguda, kui vahel on takistus; samuti blokeeringusüsteem, mis ei luba sõitma hakata lahtiste ustega. Kolmandal ja neljandal uksel on turvakaamera koos juhi juures asuva monitoriga, mis võimaldab jälgida salongis toimuvat. Viimase liinisõidu tegid 30. novembril 2022.

Image of Scania CL94 UA6X2/2LB 300 Omnilink

Volvo B12MA

Volvo B12MA

Rootsis valmistatud 4-ukseline, kahekordsete tumendatud klaaside ning täiustatud kütte ja ventilatsiooni-süsteemiga liigendbuss. Pikkus 18,0 m. Istekohti 36, kogumahutavus koos seisukohtadega 174 sõitjat arvestus-normiga 8 sõitjat vaba põrandapinna iga ruutmeetri kohta (alates 2005 hakkab Tallinna arengukava kohaselt kehtima arvestus 7 in. ühe ruutmeetri kohta, mille alusel on kogumahutavus 150 in.). Alumiiniumkerega kolme-teljelised bussid, varustatud kütuse kulumõõtja ja veaotsinguga. Salongi põrand libisemise vältimiseks karestatud. Mootor Euro 3, 6-silindriline, 4-taktiline, turbolaadimise, rippklappide ja otsesissepritsega diiselmootor, max. võimsus 250 kW. Need on esimesed Euro 3 mootoriga linnabussid Eestis, mis vastavad karmimatele säästlikkuse nõuetele. Üle takistuse sõitmisel võimalik bussi keret kõrgemale tõsta. Sisenemise hõlbustamiseks saab esiosa madalamaks langetada. Saabusid aprillis 2003, viimase liinisõidu tegid 11. juuni 2021.

Image of Volvo B12MA