Solaris Urbino IV 12 Electric

Solaris Urbino IV 12 Electric

Eesti esimesed elektribussid, mis hakkasid sõitma 2024. aasta maikuust. Kokku on elektribusse 15 tükki.

Image of Solaris Urbino IV 12 Electric

Solaris Urbino IV 12 CNG

Solaris Urbino IV 12 CNG

Madalapõhjaline linnaliini buss Solaris on 12 meetrit pikk, 2,55 meetrit lai ning 3,25 meetrit kõrge. Bussis on 31 iste- ja 49 seisukohta. Buss on varustatud 320hj ehk 239kW metaangaasil töötava keskkonnasõbraliku mootoriga, mille heitme normiks on EURO 6. Katusel asuvad ilmastikumõju eest kaitsva kattega gaasiballoonid. Bussidel on integreeritud retarderiga VOITH Diwa 6 automaatkäigukast.

Solaris bussidel on topelt-klaasidega aknapaketid, katuseluuk ja kummalgi küljel üks lahtikäiv aken. Salongid on varustatud ventilatsiooni- ja küttesüsteemiga. Sõitjate mugavamaks teenindamiseks on bussid varustatud küljele kallutamise funktsiooniga ning mehhaaniliselt avaneva ratastoolirambiga. Bussidel on ühtsesse infosüsteemi integreeritud sõitjate loendus-, info-, audio- ja prioriteedisüsteem ning istmepaaride juures asuvad USB pistikud. Istmekatte materjalina on kasutatud kaasaegset hästi hooldatavat nahaimitatsioonkangast.

Tallinnas hakkasid sõitma alates 2020. aastast.

Image of Solaris Urbino IV 12 CNG

Solaris Urbino IV 18 CNG

Solaris Urbino IV 18 CNG

Madalapõhjaline linnaliini liigendbuss Solaris on 18 meetrit pikk, 2,55 meetrit lai ning 3,25 meetrit kõrge. Bussis on 41 iste- ja 106 seisukohta. Buss on varustatud 320hj ehk 239kW metaangaasil töötava keskkonnasõbraliku mootoriga, mille heitme normiks on EURO 6. Katusel asuvad ilmastikumõju eest kaitsva kattega gaasiballoonid. Bussidel on integreeritud retarderiga VOITH Diwa 6 automaatkäigukast.

Sõitjate mugavamaks teenindamiseks on bussid varustatud küljele kallutamise funktsiooniga ja mehhaaniliselt avatava ratastoolirambiga. Bussidel on ühtsesse infosüsteemi integreeritud sõitjate loendus-, info-, audio- ja prioriteedisüsteem ning istmepaaride juures on USB pistikud. Bussidel on topelt-klaasidega aknapaketid, katuseluuk ja kummalgi küljel kaks lahtikäivat akent, salongid on varustatud ventilatsiooni- ja küttesüsteemiga. Teavitusinfo ja reklaami paigaldamiseks on salongi ülaos siinid, mis tagavad akendest vaba vaate.

Tallinnas hakkasid sõitma alates 2020. aastast.

Image of Solaris Urbino IV 18 CNG

MAN A78 Lion's City LE EL293

MAN A78 Lion's City LE EL293

Madalapõhjaline linnabuss on 12 meetrit pikk, 2,5 meetrit lai ja 2,98 meetrit kõrge linnabuss. Bussis on 55 seisu- ja 30 istekohta. Keskkonnasõbralik buss on varustatud 213 kW ehk 285 hobujõulise diiselmootoriga, mille heitme-normiks on EURO V, kuid mis vastab ka EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle – eriti keskkonnasõbralik sõiduk) nõuetele. Busside heitgaaside vastavus tugevdatud EEV normidele saavutatakse mehaanilisel teel. Bussidel on 6-käiguline ZF Ecolife automaat-käigukast koos integreeritud retarderiga, topeltklaasaknad ja Põhjamaades kasutamiseks mõeldud salongi kütte- ning ventilatsioonisüsteem. Buss on varustatud küljekallutus-funktsiooniga ja omab ratastooliga sisenemiseks metallrampi. Tallinnas hakkasid sõitma alates 2013. aastast.

Image of MAN A78 Lion's City LE EL293

MAN A40 Lion's City GL NG323

MAN A40 Lion's City GL NG323

Liigendbuss MAN Lion’s City GL A40 on 18,75 meetrit pikk, 2,5 meetrit lai ja 2,98 meetrit kõrge linnabuss. Bussis on kokku 166 sõitjakohta, neist 122 seisu- ja 44 istekohta. Keskkonnasõbralik buss on varustatud 235 kW ehk 320 hobujõulise diiselmootoriga, mille heitme-normiks on EURO V, kuid mis vastab ka EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle – eriti keskkonnasõbralik sõiduk) nõuetele. Busside heitgaaside vastavus tugevdatud EEV normidele saavutatakse mehaanilisel teel ilma AdBlue® lisanditeta. Esimesed EURO V liigendbussid Tallinnas. Bussidel on 6-käiguline ZF Ecolife automaat-käigukast koos integreeritud retarderiga, topeltklaasaknad ja Põhjamaades kasutamiseks mõeldud tõhus salongi kütte- ning ventilatsioonisüsteem. Buss on varustatud küljekallutus-funktsiooniga ja omab ratastooliga sisenemiseks metallrampi. Tallinnas hakkasid sõitma alates 2013. aastast.

Image of MAN A40 Lion's City GL NG323

MAN A21 Lion's City NL283

MAN A21 Lion's City NL283

TLT’s 5 tükki. Enne teenindasid Narva linnaliine.

Image of MAN A21 Lion's City NL283

Volvo 7900 Hybrid

Volvo 7900 Hybrid

Madalapõhjaline linnabuss on 12 meetrit pikk, 2,55 meetrit lai ja 3,27 meetrit kõrge linnabuss. Bussis on 50 seisu- ja 35 istekohta. Keskkonnasõbralik buss on varustatud 177 kW ehk 237 hobujõulise mootoriga, mis töötab koos elektrimootoriga liikumisel laetavate akudega, vähendades kütusevajadust kuni 30% ning minimeerides õhusaastet. Bussidel on 6-käiguline automaat-käigukast koos integreeritud retarderiga, topeltklaasaknad ja Põhjamaades kasutamiseks mõeldud salongi kütte- ning ventilatsioonisüsteem. Buss on varustatud küljekallutus-funktsiooniga ja omab ratastooliga sisenemiseks metallrampi. Tallinnas hakkasid hübriidid sõitma alates 2015. aastast.

Image of Volvo 7900 Hybrid
Ajalugu