Rekonstrueeritud trammitee pikkus on 16 kilomeetrit Viru väljakust kuni Kopli depooni. Rööpad viidi betoonalusele, vahetati välja kontaktliin ning kandemastid. Lõigul Suur Rannavärav – Balti jaam, viidi trammitee lähemale Skoone bastionile, arvestades perspektiivset Rannavärava tänava sulgemist autoliiklusele. Kolme veoalajaama paigaldati uued seadmed. Viru ringil arvestati Tallinna uue peatänava visiooniga. Kõik peatused said ooteplatvormid ning -kojad. Sõiduteega ristumised muudeti ohutumaks, paigaldades foorid ning kujundades ümber liikluslogistilised lahendused. Kopli trammidepoo sai võimekuse parkida uusi CAF Urbos tramme.
Tööd viidi läbi järgneva graafiku alusel:
I etapp
- Trammiliiklus suunal Viru ring – Kopli suleti 1.06.2016.
- Ehitustööd lõigus Viru ring – Suur-Rannavärava tee toimusid 01.06-31.08.2016.
- Balti jaama kõrvale rajati ajutine tagasipöördering 01.06-31.08.2016.
- Trammiliiklus taastati lõigul Viru ring – Balti jaama ajutine tagasipöörde ring alates 1.09.2016.
II etapp
- Uue Skoone bastioni kõrvalt kulgeva trammitee ehitamine Suur-Rannavärava tänavast Balti jaama ajutise tagasipöörderingini toimus 2017. aasta suvel, kuna töö teostamine sõltus vallikraavi tugimüüri eksponeerimiseks vajalikest ettevalmistustest.
III etapp
- Kopli suunalise trammitee ehitamine alates Balti jaamast kuni Kopli depooni 09.2016 – 10.2017.
- Kopli depoo rekonstrueerimine 2017 kevad-sügis.
Projekti kogumaksumuseks kujunes ligi 20 miljonit eurot.